dinsdag 5 januari 2010

update

Zoals wel vaker gebeurt met mijn projecten, ga ik ze na een tijdje verwaarlozen. Het nieuwe is eraf, de luiheid slaat toe, mijn aandacht wordt afgeleid door YouTubefilmpjes of ik ga liever pinten pakken. Dat gebeurde ook met deze blog. Maar nu volgt er toch een update van wat ik hier de laatste weken zoal heb uitgestoken.

Net voor kerst kreeg ik bezoek van Leen en Kristof. Stoer trotseerden we de barre koude voor een namiddag in Winchester, het naburige stadje waar de ronde tafel van de machtige ridders van de ronde tafel hangt (een tafel dient normaal niet om te hangen, maar in Engeland doen ze graag tegendraads, een les die ik al vlug leerde). Voor de gelegenheid was er ook een kerstmarkt en een ijspiste neergepoot wat het gezeligheidsgehalte enkel maar verhoogde. Daarna volgde nog een dagje Southampton en enkele dagen Londen alwaar de sneeuwpret niet te drukken was.


Kerstmis vierde ik in Canadees (en Duits) gezelschap en dus ben ik ook een paar prachtige warme Canadese wanten rijker. Jochei!

Voor de nieuwjaarsperiode besloten enkele makkers uit Mol af te zakken richting UK. Een dagje Londen was niet meer dan een opwarmertje voor de epische oudjaarsavond die ik voorbereid had. Zes gangen stonden er op het menu (I kid you not) en uiteraard was de koelkast goed gevuld. Het Frans gezelschap dat ons last minute vervoegde, maakte het compleet.


Na een dagje bekomen, uitwaaien en frisbeeën in Southampton Common Parc (katers bleven gelukkig grotendeels uit, maar de zin om actief te zijn op nieuwjaarsdag is meestal niet onmiddellijk aanwezig), besloten we nog een dagje Brighton mee te pikken. In een aangenaam winterzonnetje badend, is dit kuststadje een absolute aanrader.


Zo, nu weten jullie weer waar ik me de laatste tijd mee beziggehouden heb. Nog een kleine drie weken en het is gedaan met jullie rust, want dan kom ik terug naar het vaderland.

P.S.1. vandaag eindelijk sneeuw in Southampton! In die mate zelfs dat mijn universiteit mogelijk niet open is morgen. Win-win heet zoiets! Ik kijk er al naar uit om nietsvermoedende Spanjaarden, die amper weten wat sneeuw is, te belagen met een regen van sneeuwballen. Uit de buurt van doorwinderde Scandinaviërs blijf ik wijselijk weg, zo laf ben ik wel.

P.S.2. als nieuwjaarcadeautje een kerstliedje van - naar mijn onbescheiden mening - dé band van 2009:


1 opmerking:

  1. eens een reactie plaatsen...het zit daar snor. houden zo en nog veel plezier (jolijt!) daarginds in de verre verte. Geert

    BeantwoordenVerwijderen